HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Inte så illa!

Av Helena - 14 september 2009 13:21

Nu har jag fått hem en mycket trött men väldigt glad tjej! Min mamma som är hundvakt idag ringde och ville kolla så att Vilja inte var sjuk för hon var inte lika livlig som hon brukar. Jag lugnade mamma med att hon bara är helt slut efter att ha varit på äventyr sen i onsdags Skrattande


Nu när jag har kollat igenom jaktprovsprotokollet ser det väldigt bra ut sånär som på två 3:or för avlämingar och inlevereringar. Så synd att hon inte levererade alla i handen (som hon ju brukar göra). Annars bestod protokollet av 10 st 5:or och 6 st 4:or. Jag har lagt in protokollet på hemsidan så ni som är intresserade kan läsa hela protokollet HÄR!


I sin blogg skriver Tina såhär om Viljas prov:

Vilja gick som andra hund, efter 2 bra landmarkeringar (spottade dock vilten på marken)

var det sökdags.Hon gick ut bra på första 3 skicken och där fick jag vilten i hand. Sedan gick domaren ut

lite i söket och Vilja kände då inte riktigt igen sig, blev lite tveksam i starterna, väl ute tog hon för sig kanonfint,

hämtade tillomed in närsöksanden nere vid vattnet Tungan ute Gjorde sedan ett kanonfint vattenarbete, men pga tveksamheten i söket fick vi en 3a till slut.


Än en gång TACK snälla Tina!!




 
 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

14 september 2009 15:23

Det var väl bra omdömen överlag. Uthållighet u.a - hon heter ju Vilja! :-) Nu vet du vad ni har att träna på också så kommer det att gå kanoners nästa gång.

Jag vet inte när Peter kommer med Wilma ikväll, han skulle ringa när han vet varthän det barkar. Men han är hemma tidigast 18.30 Vi kan ju åka till NBK så får han komma dit direkt med Wilma.

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

14 september 2009 20:01

Det blev inget tränat för oss heller. När de kom hem stod jag och lagade mat och sen hamnade jag i paltkoma. Vi har kört lite fjärr här inne istället. Wilma var jätteglad över att komma hem, min lilla snutta. Hon har tappat jättemycket hår och börjar att se ut som en nakenhund igen :-)

Såg att du hade snajdat till din sida, så då var jag ju tvungen att utforska det nya administrationsverktyget och lägga in lite höstiga bilder istället för smultrona :-)

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

14 september 2009 20:03

GRATTIS till den fina debuten i Nkl!!! Det var ju kul!

Här har det varit mycket som sagt var i helgen och kanske kanske kommer vi till start, beror på om mina nerver håller ända fram he hee

Här är det fullt med jobb denna vecka så någon träning kommer inte att hinnas med!

Kram

Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Helene, Wallander & Beck

Helene, Wallander & Beck

15 september 2009 00:25

Tack för grattiset... jag är så glad för att W fixade det trots min nervositet.

Jag tycker det blev jättebra kritik här... hade inte avlämningarna falerat lite så hade här nog oxå varit ett 1:a pris. När är det nu dax för nästa start?

Stort LYCKA TILL nu imorgon med Tina, vi håller tummar & tassar!

Kramizar

http://wallander.blogg.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

15 september 2009 09:44

Nämen här var det ockås fixat o trixat på sidan, snyggt!

Är du laddad för ikväll? Det är jag, det ska bli så kul att se er tävla. Karin skrev att hon kanske kommer, så vi får hålla tummarna på att hon kan det så att hela hejarklacken är på plats!

Kramis

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Jessica Holmström

Jessica Holmström

15 september 2009 15:06

Vad fin din nya "logga" blev, skoj att du tycker om bilden som jag tog när Vilja bär fågel :). Har Tina & Vilja kommit med på fler prov?

http://skeppartorps.wordpress.com

 
Annica

Annica

15 september 2009 19:03

Jag tycker protokollet ser fint ut. Lite mer viltträning och med folk som står nära så.. Pingla blev väldigt konfunderad när domaren gick ut i sökområdet, hon slutade nästan jobba och det verkade som hon trodde att domaren skulle kasta. Nu ska vi ha folk i söket!

http://www.ryegates.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards