HOLMSTORP

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Helena - 16 september 2009 21:58


Nu skriver jag det här inlägget för tredje gången för nu har det försvunnit två gånger Skrikandesnär jag nästan precis varit färdig  och på väg att gå och lägga mig hos min man som skall åka till Italien tidigt imorgon bitti eller rättare sagt nästan inatt (tror han skall upp vid tretiden).


Nu gör jag ett sista försök och nu har jag sparat det som utkast så nu skall det väl ändå inte kunna försvinna!! 


Jag skall som jag tidigare berättat läsa en kurs i hund och kattetologi på SLU i Skara. Nu har jag även kommit in på en kurs på Dalarnas högskola som heter Rovdjuren och människan. Vad jag förstår så pågår den under både höst och vårterminen. Sen har jag även anmält mig till första steget för att bli diplomerad hundmassör på Axelssons. Så jag kommer få det rejält hett om öronen nu ett tag Obestämd ...men kul skall det bli!


I etologikursen så ingår ett individuellt projektarbete som skall handla om något problembeteende eller annat intressant ämne inom hund och/eller kattetologi. Spontant känner jag ju för att ta tag i något problembeteende hos hund eftersom det är det som ligger mig varmast om hjärtat men samtidigt tänker jag att jag kanske skall ta ett ämne som handlar om katt (eller katt och hund) eftersom jag kan minst om katter. Vi skall göra fem ingående intervjuer med djurägare för att få bättre kunskaper om de verkliga förhållandena runt problemet och få en insikt i djurets och djurägarens situation.


Så nu efterlyser jag förslag på ämne som jag kan skriva om.


Jag har ca 80-130 unika besökare/dag på min blogg jag antar att det är många djurägare och då borde det ju finnas någon av er som har förslag på ett bra ämne som ni vill ha hjälp med!  Det kan ju bli en vinn-vinn situation....ni hjälper mig med mitt projekt och jag kan förhoppningsvis bidra till att hjälpa er med hur ni skall hantera ert problem Flört


Nej nu äntligen är det dags för bingen....ögonen börjar gå lite i kors!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards