HOLMSTORP

Alla inlägg den 6 september 2009

Av Helena - 6 september 2009 18:20

Vi i vår träningsgrupp har knappt träffats alls i sommar. Men imorse träffades jag, Susanne, Tommny och Peggy och planerade höstens träningar. Vi har några fler personer som vill komma med i vår grupp och vi var alla överens om att det är bra om vi blir flera eftersom vi inte är så många så om det är en eller två borta så blir det ju inte mycket till gruppträning. Vi var alla överens om att det är viktigt att fortsätta med vår passivitetsträning samtidigt som en eller två hundar arbetar. Men det är ju också kul att kunna göra övningar i grupp och var och en måste få ta ansvar för om man vill att sin hund skall delta eller inte. Vi kom även överens om att man kan dela in sig i två grupper om vi är många och man har olika önskemål och olika saker man vill/behöver träna :)


Vi har ju förut haft så att en person/gång är ansvarig för övningarna men den här hösten tänkte vi prova att den som vill har förslag på övningar och att man kan diskutera sig fram till vad man vill göra inför varje tillfälle.


Hur gör ni andra i era träningsgrupper??  


Jag och Vilja ser fram emot en ny träningshöst och vi hälsar Karin & Wilma och Linda & Bingo välkomna att träna med oss!!


Idag kunde jag bara vara med i en och en halv timme och jag hade med mig vilt som jag la ut som ett sök utmed vattnet. Sen behövde jag en störning i vattnet som skulle plaska och kasta i saker, kvacka och tjoa. Susanne hjälpte mig med detta och både Susanne och Vilja skötte sitt arbete mycket bra och fick MVG! En gång när Susanne stod vid vattnet och kvackade och Vilja fick syn på henne stannade hon till och funderade på om Susanne tänkte kasta markeringar eller vad hon höll på med men sen fortsatte hon med sitt sök och brydde sig inte alls om Susanne :)


Hon hade inte en tendens till att sticka ner till vattnet min duktiga tjej. Hon var lugn och stadig men hede full fart på söket, jag fick in allt i en rasande fart och avlämningarna var mycket bra! En gång kom hon i full fart med en duva i munnen och så fick hon vind på kanindummyn och då tvärnitade hon och skulle till att söka efter kaninen men då la jag på ett "appappapp" och inkallningssignal och då kom hon direkt in och lämnade av duvan :)


Nu har vi varit hos min mamma och hjälpt henne att installera internet på hennes dator så nu kan lilla mamsen ut i cyberspace - läsa min blogg och tjatta på MSN med barnbarnen!!


TACK snälla söta mamma för mycket god lax och rödvinbärspaj....jag är fortfarande supermätt!!


Må så gott! 





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards