HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Måndagsjour på Nacka BK

Av Helena - 2 mars 2009 20:52

Platsliggning: Jag gömde mig inte idag eftersom hon har satt sig upp de sista gångerna. Istället fick hon ligga i nästan 4 minuter. Efter ca 2 minuter började hon äta snö så jag ställde mig närmre för att kunna säga till henne. Jag stod på ungefär samma avstånd som jag brukar stå vid fjärren så då bjöd hon två perfekta sitt/ligg/sitt/ligg blixtsnabbt! Hon såg så söt och förväntansfull ut så jag kunde inte låta bli att fnissa trots att det blev fel. När jag gick längre ifrån var det som om hon kom på att det var platsliggning och inte fjärr så då låg hon kvar.


Apportering:  Idag tränade vi att hon skulle sitta kvar då jag kastade iväg apporten eftersom hon knallade i fredags. Jag klickade och belönade när hon satt kvar och sen gick jag och hämtade apporten och kastade igen....och sen fick hon hämta några gånger på slutet eftersom hon skötte sig så bra. Hon satt till och med kvar och snällt tittade på när en labbe kom och snodde hennes apportbock mitt framför nosen på henne.....som JAG hade kastat iväg!! Duktig flicka så ska det se ut :-) 


Fritt följ: Jag håller på och tränar MIG på att gå! Jag ser ut som en Pingvin när jag går....jag håller ut armarna från kroppen (för att inte slå Vilja i huvudet med vänsterarmen när jag pendlar med armarna) och det ser inte klokt ut men jag har inte kommit på hur jag skall hålla armarna för att det ska se bättre ut....jobbar på det! Vilja däremot gick jättefint med kontakt både när vi tränade själva, då vi blev kommenderade och då Ute och jag gick runt runt varann för att agera störning. Hon släppte inte kontakten med mig ens då Ute belönade Greta med leksak!! Riktigt duktig var hon  :-)


Hopp över hinder: Körde först 4-5 återhopp på raken över hindret åt båda håll. Och sen körde vi ett ut- och återhopp som hon gjorde ganska bra - hamnade lite snett men fixade återhoppet ändå.   


Jag & Tessan körde några budföringar med Ozzy för att han skulle få upp farten och det tyckte han var riktigt kul och när han fick avsluta med att tävla med matte vem som kom först till mig så fick han riktigt mycket fart, vem vill förlora mot matte :-)  


Vilja fick också avsluta med några vändor budföring som en pangbelöning på slutet bara för att hon tycker det är sååå kul!


Hoppas ni har haft en bra kväll! Nu ska jag ta mig en kopp varmt te! Kraaaam! 



 
 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

2 mars 2009 22:14

Låter som om ni har haft en bra träning i busvädret. Kul att Ozzy fick lite fart utan godisbelöning, då kanske Tessan kan få ett till verktyg om hon kan få lite mer lek/tävlingslust i honom.

Jag är nöjd med tävlingsträningen. De hade lite svårt att förstå min idé om avståndsbelöning, men det känns i alla fall som om jag har koll på vad jag håller på med. Och framför allt så har Wilma lättare att fokusera nu på vad vi håller på med och inte allt runtomkring.

Jag tränar gärna något mer, t ex på onsdag om du känner för det.

kram

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

2 mars 2009 22:42

Ja det är ju lite svårt med en så lugn hund. Men det kan ju vara en början, att Ozzy får se att det kan vara kul att springa lite också för att få godiset. Det är ju inte lätt att ha en virrpanna som Wilma heller :-)

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vara med i tävlingskommitén, men på torsdag fyller jag år och då ska Peter överraska mig med middag.

Idag har vi ätit Linas matkasse, kyckling. Gott!

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

3 mars 2009 10:35

Jag har kommit ihåg att sätta batterierna i laddaren så när jag kommer hem idag ska jag försöka fixa till några bilder på nyklippt Tyra.

Vad kul att det går så bra på träningen för er. Vi har problem med det fria följet, ibland går det bra och ibland är det katastrof!!!! Men vi får jobba vidare på det! Avslutet på återhoppet kan också bli betydligt bättre!!!! Sätter sig snett!

Ha nu en riktigt skön dag och så hörs vi!

/Agneta

http://www.nogg.se/tyra

 
Ingela

Ingela

3 mars 2009 12:47

Att äta snö verkar vara en egenskap hos många flattar;-)Siri har jättesvårt att låta bli snön. Jag skulle oxå behöva träna på att gå... Det blir lätt att man struttar omkring när man är på lydnadsplanen!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

4 mars 2009 19:44

Ha ha *ler* när jag läser om Viljas tron om fjärrdirigering för att du ställde dig på det avståndet. Häromveckan när jag skulle skicka Wallander med uttecknet sittande mot mig la han sig ner när jag lyfte på armarna. Ibland blir det lite fel hos våra små älsklingar och man kan bara skratta åt det.

Bra att även du får din träning på apellplan :-)

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards