HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Helgkurs med Maria Hagström

Av Helena - 6 mars 2009 08:07

Har just fått veta att jag har fått en åhörarplats till


Helgkurs 7-8 mars (alltså nu i helgen) med Maria Hagström

på Nacka BK


Såhär står det i kursinbjudan:


En kurs för alla Nacka BK medlemmar oavsett vilken nivå i hundträningen du befinner dig på.


Du kan vara nybörjare likaväl som elitlydnadsekipage. Du kan ha en hund som
är lekglad redan från start eller en som är ointresserad av lek. Och den kan vara lättbelönad eller svårbelönad.


Maria kommer att fokusera på grunden för allt lärande. Hur man skapar goda förutsättningar för träning oavsett vad man vill träna med sin hund och vad man vill lära den.


Största delen av helgen kommer att ägnas åt praktisk hundträning, men det kommer även att finnas tid för teoretiska genomgångar.


Maria kommer att jobba med en hund i taget och varva hundarna under helgens gång, så att alla får flera olika träningsomgångar. På så sätt blir alla delaktiga i varandras hundar och får förhoppningsvis möjlighet att lära sig maximalt.


Vi kommer också att erbjuda ett antal åhörarplatser.


Maria Hagström är utbildad instruktör och domare med lång erfarenhet av inlärning och träning av hundar. Hon har tävlat i många olika grenar på SM nivå med ett antal
medaljer som resultat. Vann VM för räddningshundar år 2000. Tävlar även i vallning. Har skrivit en bok om spår och uppletande, ”Nosarbete”.


Läs mer på Marias hemsida


Det kommer vara 8 deltagare med hund och så kommer vi vara 7 åhörare. Kursen håller på både lördag och söndag kl 9-16 så vi får väl se hur mycket träning det blir för min egen hund den här helgen :-)


Men det ska bli väldigt spännande, jag har aldrig varit åhörare på kurs förut men eftersom jag är övertygad om att man lär sig väldigt mycket på att titta på andra så tror jag det kan vara ett bra sätt att "kursa" på!


Men nu ska vi snart åka till klubben och träna med lydnadsgänget!!


Ha det bäst och var rädda om varann!

 
 
Birgitta & Lizzie

Birgitta & Lizzie

6 mars 2009 08:53

Snacka om att just sätta guldkant på tillvaron :-))
Vad gäller Maria H, så är det omvänt mot Gunilla W, för Marias bok om nosarbete har jag och tycker att den är jättebra, och skulle väldigt gärna gå kurs för henne också, men alla hennes kurser är redan fulltecknade .. :-( !

Kramiz
PS Sa jag att jag var lite * avis * !? Eller kunde du räkna ut det själv ;))) !? DS

http://icelolly.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

6 mars 2009 09:11

ååå så kul. SUUUG in allt hon säger o tala om det här för oss!!! så kul o spännande! jag vill ocksåååå vara mer, hon verkar ju superbra:)
PS. behöver vi säga att vi också är lite *avis*!? eller kunde du räkna ut det själv;)))
ha en underbar dag, Helena:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

6 mars 2009 12:10

Åhhhh, jag blir (nästan) grön av avund!!! Maria är lite av favorit och jag skulle mer än gärna gå kurs för henne. Attan vad roligt och spännande :D
Vad gör du på torsdag (nästa vecka) kväll??? Ska till Stockholm på releasparty på to em... Vore kul att ses!!!

http://vitherde.wordpress.com

 
Jessica

Jessica

6 mars 2009 12:28

Åh vad roligt. Jag tycker att Maria är kanon bra så jag är grymt avundsjuk på dig! Väntar med spänning på en lååååång rapport efter helgen. Kram

http://www.skeppartorps.se

 
Annica

Annica

6 mars 2009 14:24

Hälsa Maria från din gamla uppfödare ;-) Hon brukar vara väldigt intressant lyssna på. Visst är det olika mot Gunilla W som skrivit boken, men det är ju också väldigt olika träna jakt med alla förväntningar mot lydnad.. Rapport önskas ;-)

http://www.ryegates.se

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

7 mars 2009 11:00

Sååå kul att du kom med, jag tror man kan ta in mera ibland som åhörare... då har man bara det att koncentrera sig på.

Hoppas att det blir en supergivande helg.

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards