HOLMSTORP

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Fredagsträning på NBK

Av Helena - 6 mars 2009 12:31

Platsliggning: Vilja låg som huggen ur sten i 2 minuter med dold förare....det ni!! Ingen snöätning förrän jag var på väg tillbaka då kunde hon slappna av och ta sig en tugga :-)


Apportering: Tränade mycket stadga och jag gick och hämtade apporten själv flera gånger. Hon skötte sig jättebra och när hon fick hämta hade hon lagom fart ut och in. Framförallt ut kan det bli lite slarvigt om hon har för mycket fart och dischar till apportbocken med tassarna men idag var det fiiina upptag.



Yngsta deltagaren :-)


Hopp över hinder: Körde först flera återhopp och sedan ett ut + återhopp och det funkade ganska bra - hon gick lite mot mig och satte sig lite

för nära hindret men hoppade tillbaka fint utan islag :-) Körde även några vändor hopp+apport bara för kul och det uppskattades!


Hur söt får man vara på en skala....?


Fjärrdirigering: Idag testade jag att lägga backandet överst i byrålådan när jag körde fjärren och det funkade jättebra. När hon satte sig från stå blev det ett bra bakåtsitt och när hon reste sig till stå så klev hon bakåt istället för framåt. Givetvis är målet att hon bara skall ställa sig rak upp men det är bättre att hon tänker bakåt i detta moment eftersom det så lätt blir att hon smyger sig närmare och närmare mig.


Inkallning med ställande: Körde först några ställanden separat och lite senare körde jag inkallning (explosiv start) från stå och sen körde jag hela momentet. Hon hade explosiv start och stannade ganska fort men tog några steg av bara farten och hade lite dålig fart in till mig sen eftersom hon var så nära. Men detta moment har vi ju knappt tränat på så jag får nog vara väldigt nöjd!!


Körde såklart lite Fritt följ också och det gick BRA, hon var inte kanonhet men när vi kampat lite med trossen så blev det fart sen.... :-)


Som sista pangbelöning fick Wilma, Zappa & Vilja köra några budföringar över hela plan vilket är väldigt uppskattat!!

 

 Och det allra roligaste Vilja vet är när matte avslutar med att tävla om vem som kommer först tillbaks till Veronica :-) 



Även pudeln fick köra en kort budföring men sen fick hon avsluta med något som hon älskar!!


Kommer en videosnutt på det!


Javisstja Kalle & Trulle väntar på altan......men de får vänta ett tag till för nu kurrar det i min mage.


Ha en bra fredag!

 
 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

6 mars 2009 13:18

Tack för idag, även om det inte var någon höjdareträning från min sida.

Jag kan tillägga att Vilja hade en hals som en giraff när på platsliggningen när du gömde dig. Hon hade full fokus.

Pudelen är ju en riktig lite stjärna. Svansen som en propeller, kul att hon också fick träna lite :-)

Väntar med spänning på utförlig dokumentation av kursen i morgon :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Karin och Wilma

Karin och Wilma

6 mars 2009 13:47

jo hon låg blixt stilla med en hals så låååååång så hon försökte se över skranket du gömde dig bakom.

Jamen tror du jag fick valpfrossa eller ?!! jag får börja lobba hårdare här hemma :-)

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

6 mars 2009 13:50

Jag har boken Guldkant på tillvaron, du får gärna låna min om du vill. Tycker att vissa delar är riktigt bra. Men till viss del är hennes tänk ganska "fyrkantigt". Såg att du skulle kursa för Maria Hagström, KUL!!! Jag står som reserv till en kurs med henne som jag väldigt gärna vill gå, håller tummarna att plats blir ledig! Blir alldeles varm i hjärtat när jag ser bilderna på den lilla welshen( tänker på min Molly) Ha en trevlig helg, kramiz!!!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

6 mars 2009 15:10

Oj, verkat vara en superträning. Det är roligt när platsliggningen går så bra. Det momentet är alltid lite oroligt tycker jag.

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Ingen bild

Sinna

6 mars 2009 15:25

Jag kommer att ta bort min hemsida och blogg och ville bara tacka för att ni har hhaft länk till oss :-)
SJÄLVKLART så kommer jag att fortsätta att följa er
Kram Sinna

 
Gunilla

Gunilla

6 mars 2009 16:29

Vilken bra träning ni verkar ha haft :D Såg att jag inte svarat dig på det där med bakåtsitt - men jag visste ju att ni skulle komma på det ;) Tänkte också att man kör lite bakåt-tänk med hunden innan. Back-sitt eller liknande... Har försökt mig på lite typ "dubbelkommandon" stanna-varsågod och nu hopp-stå - funkar rätt bra :)

http://vitherde.wordpress.com

 
Helene & Wallander

Helene & Wallander

7 mars 2009 11:10

Ah... som Tina "levde upp", syns verkligen att hon tycker agilityhinder är toppen kuligt!

Superbraig träning, men det är ju inte ovanligt för eran del.

http://wallander.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 oktober 2012 12:22

    Efter att ha varit Bloggplatsen trogen i många år har jag nu fått ett erbjudande om att blogga via Vimeddjur. Jag håller därför på och bygger upp min nya hemsida och blogg i Wordpress så hädanefter kan ni följa oss HÄR   Min gamla HOLMSTO...

Av Helena - 30 oktober 2012 16:44


STOPPSIGNAL PÅ VÄG EMOT MIG!  STOPPSIGNAL PÅ VÄG IFRÅN MIG   LYSTRA FÖRSÖKER FÅ MATTE ATT BLÅSA STOPPSIGNAL PÅ ALLA MÖJLIGA.....   ....OCH OMÖJLIGA SÄTT         ...

Av Helena - 30 oktober 2012 15:57


- Menar du verkligen RAKT fram?? - Ja jag menar RAKT fram!! - Menar du att jag ska springa IGENOM enbusken?? - Ja jag menar att du ska springa IGENOM enbusken!! - Men om det kommer ett träd ivägen då?? - Om det komme...

Av Helena - 28 oktober 2012 18:13


Så var då äntligen denna helgen över!!   Känns lite som en mental urladdning nu när det är klart. För även om jag har känt att jag KAN det här så visste man ju inte vad för frågor som skulle komma på det teoretiska provet och om man pga nervosite...

Av Helena - 23 oktober 2012 15:26

I helgen bar det av till Arboga för sektionskamp mellan flatklubbens sektioner Östra (vårt lag), Bergslagen och Gävle-Dala. Värmland hade tyvärr inte fullt lag så de hade lämnat WO.   Vi har haft en superrolig helg med trevligt umgänge även om ma...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

HUNDAKTIVITETER 2012

12/2 Träningsträff Ryegates

2/3 Träningsträff Ryegates

(inställt pga sjukdom)

11/3 Lkl 2 ridhus, Lystra

(inställt pga allergi)

24/3 Lkl 2 inomhus, Lystra

25/3 Prova på Agility

6/4 Träningsträff Ryegates

9/4 WT i Wallhalla, Lystra & Vilja/Karin

15/4 WT Lidingö(Vilja&Karin)

21/4 WT Fjällnora, Lystra

22/4 Inoff prov Gullunge, Lystra

28/4 Inoff Jaktprov Laxå, Lystra

6/5 Appellspår WBK, Lystra 

(inställt pga löp)

27/5 KM Nacka BK

(agility Vilja och lydnad Lystra)

2/6 Provapå Rallylydnad, Vilja

10/6 Appellspår i Ljusdal, Lystra

12/6 Lkl 2 Värmdö BK, Lystra

30/6  Lkl 2 Skärgårdscup, Lystra

1/7 Rallydebut Gnesta, Vilja

13-15/7 Jaktinternat i Edsäng

28-29/7 Flatfestival

(WT, Lydnad & utställning)

11-12/8 FlatMästerskapen,Lystra

25/8 Rallytävling Haninge, Vilja

(inställt pga skabb)

26/8 Jaktprov Laxå, Lystra

(inställt pga skabb)

29/8 Lkl 2 NBK, Lystra

(inställt pga skabb)

1/9 Jaktprov Uppsala, Lystra

(inställt pga skabb)

7-9/9 Sökläger Fliken NBK

29/9 WT LRK östra Ökl, Lystra

30/9 WT GRK östra Ökl, Lystra

6/10 Lkl 2 Väsby BK, Lystra

7/10 Appellsp. Värmdö BK,Lystra

13/10 Rally Apollogruppen, Vilja

20-21/10 Sektionskamp i Arboga

27-28/10 Examination Instruktörsutb. Hundens Hus

10/11 Lkl 2, NBK, Lystra

 

 

 

 

 

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Fråga mig

7 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards